مركز تحميل الخليج

  1. إستبعاد الملاحظة

لينوكس مراجعة اوبن سوزي 13.1 من تحميل النسخه الى اطفاء الجهاز حصريا على زيزووم

الموضوع في 'منتدى أنظمة اللينكس والماك' بواسطة Abu-Ahmad 22, بتاريخ ‏سبتمبر 22, 2014.

  1. فريدرامي

    فريدرامي زيزوومي مبدع

    إنضم إلينا في:
    ‏مايو 30, 2012
    المشاركات:
    604
    الإعجابات المتلقاة:
    783
    نقاط الجائزة:
    620
    برامج الحماية:
    Sophos
    نظام التشغيل:
    أخرى
    هكذا يكون الابداع
    فبارك الله فيك
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  2. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux

    ربنا يبارك فيك ويسعدك يا غالي شكرا لمرورك الجميل :)
     
    أعجب بهذه المشاركة فريدرامي
  3. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
  4. ameghnas

    ameghnas زيزوومي جديد

    إنضم إلينا في:
    ‏نوفمبر 4, 2013
    المشاركات:
    79
    الإعجابات المتلقاة:
    59
    نقاط الجائزة:
    100
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المغرب
    برامج الحماية:
    ESET
    نظام التشغيل:
    Windows 10
    الف شكر يا غالي على هذا الشرح المميز
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  5. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    بسم الله ما شاء الله عليك يا برنس برنس ايه دا انت كنج
    فعلا روعة ما تركت شئ بعدك ( لقد اتعبت من جاء بعدك ):tearsofjoy::grin:
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  6. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    ربنا يبارك فيك ويخليك يا غالي شكرا لك على المورور الاجميل .

    ربنا يكرمك يا غالي ولا يحرمنا من شوفتك :)

    سعدني تواجدكم ودعمكم لي شكرا لكم من الاعماق

    باذن الله قريبا كدا بس ما ادري بالتحديد يعني ان شاء الله انو مو بعيد اوي :grin:

    هيتم طرح جديد الاصدار الجديد والترقيه اليه مع المواضيع الي كنت ناوي انزلها وربنا يقدرنا
     
  7. Nooralj

    Nooralj زيزوومي مبدع

    إنضم إلينا في:
    ‏مايو 31, 2014
    المشاركات:
    541
    الإعجابات المتلقاة:
    750
    نقاط الجائزة:
    620
    الجنس:
    أنثى
    الإقامة:
    الأردن - عمان
    برامج الحماية:
    Kaspersky
    نظام التشغيل:
    Windows 7
    روووووووووووووووووووووعة اخي شرح كافي ووافي

    بارك الله فيكم

    بجد نظام يشرح الصدر ومريح جداً ربي يشرح صدوركم لما يحب .. :)
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  8. Nooralj

    Nooralj زيزوومي مبدع

    إنضم إلينا في:
    ‏مايو 31, 2014
    المشاركات:
    541
    الإعجابات المتلقاة:
    750
    نقاط الجائزة:
    620
    الجنس:
    أنثى
    الإقامة:
    الأردن - عمان
    برامج الحماية:
    Kaspersky
    نظام التشغيل:
    Windows 7
    روووووووووووووووووووووعة اخي شرح كافي ووافي

    بارك الله فيكم

    بجد نظام يشرح الصدر ومريح جداً ربي يشرح صدوركم لما يحب .. :)
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  9. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    ربنا يسعدك ويحفظك اختي الكريمه

    جدا جدا رائع النظام بس ما اخذ حقه في السوق كباقي الانظمه لاكن هيجي اليوم باذن الله

    شكرا على المرور الجميل :)
     
    أعجب بهذه المشاركة Nooralj
  10. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    عزيزي ابو احمد

    لقطة الشاشة - 06 مار, 2015 - EET 09:23:11 .png


    مع اني طبقت طريقة تثبيت الكوديك​
     
  11. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    طيب هل ببرنامج اخر غير vlc يشتغل المقطع ؟
     
  12. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    نعم الكافيين واوراكل بيشغلو نفس المقطع
     
  13. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    والله معرفش بس يا ليت يعني تجرب على جهاز اخر عليه نفس البرنامج ممكن يكون vlc ما يدعم لاني بصراحه في الاونه الاخيره تركته واتجهة لي كافيين يفي بالغرض وبطل :)
     
  14. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    طيب يا غالي لدي عدة استفسارات
    اولا
    زي مقلتلك اثناء التثبيت ثبت كل الواجهات مره واحدة
    لكن عندي مشكلة فالتعامل مع xfce مع اللغة وlxd
    اللغة عربي ازاي احول بين اللغات مع ان ايقونة اللوحة موجودة لكن لا تيدل
    ثانيا معرفش عند الدخول عند اختيار اوبشن بيظهرلي كرنال 7 و2 ايه الفرق بينهم
    ثالثا واخيرا لو احببت حذف كل الواجهات ما عدا كيدي وجنوم ما هو الامر
    واسف على ازعاجك
     
  15. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    اولا
    زي مقلتلك اثناء التثبيت ثبت كل الواجهات مره واحدة
    لكن عندي مشكلة فالتعامل مع xfce مع اللغة وlxd
    اللغة عربي ازاي احول بين اللغات مع ان ايقونة اللوحة موجودة لكن لا تيدل


    بالنسبه لي الواجهات في واجهة xfece

    تحديد_353.png

    تختار اخر تبويبه على اليمين

    تحديد_354.png

    اضغط على اضافه ثم اختر اللغة التي تريد

    تحديد_355.png


    استخدم نفس الطريقه في واجهة lxde

    ثانيا معرفش عند الدخول عند اختيار اوبشن بيظهرلي كرنال 7 و2 ايه الفرق بينهم

    قصدك عند الاقلاع اختر اخر نواه هذي الانويه الي نازله عندك الفرق بينها ان كل نواه تنزل جديده فيها تحديثات جديده وتعريفات جديده

    ممكن تحذفها عادي جدا وتبقى على نواه وحده بس انا افضل انو يكون عندك اكثر من نواه احتياطا يعني لا اكثر ولا اقل حتى لو حصلت مشكله في النواه الي شغال عليها تشتغل على الثانيه

    ثالثا واخيرا لو احببت حذف كل الواجهات ما عدا كيدي وجنوم ما هو الامر

    مجرد ما تدخل ياست وتكبت اسم الواجهه او تروح لي النمط مثل الصوره دي وتحدد على الواجهه وتعطيه حذف او تثبيت انت حر :)

    ياست1.png

    واسف على ازعاجك

    اذا كان ازعاجك زي كدا فانا جدا سعيد تعالك كل يوم وازعجني :grin:
     
    أعجب بهذه المشاركة أبو عبد الرحمن.
  16. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    :grin:كنت مبعرفش اكتب عربي لاني كنت مفعل استخدام لوحة النظام ودي انجليزي وبعد محذفت علامة الصح بقيت اكتب عربي وانجليزي :openmouth:
    بس المشكلة ان معنديش خيارات الاضافة والتعديل فاللوحة
    تحديد_001.png
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  17. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    همتك معاي يا بطل
    تعرف لاول مره من سنتين محاولش افرمت مع اول مشكلة
    وشكلي كدا حكمل مع سوزي وطلق ابونتو :grin::tearsofjoy:
    بصراحة حركة تثبيت كل الواجهات دي فعلا قمة الروعة تحس انك عندك خمس انظمة مش واحد:grin::grin:
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  18. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    شوفت الشريط الي على يمينك نزله لتحت وهتحصلها باذن الله

    هههههههه يا اهلا بيك تنور سوزي يا برنس

    هو انت شوفت حاقه ... القادم اجمل :grin:
     
  19. أبو عبد الرحمن.

    أبو عبد الرحمن. الإداري العام طـــاقم الإدارة عضو المكتبة الإلكترونية

    إنضم إلينا في:
    ‏ديسمبر 28, 2011
    المشاركات:
    9,604
    الإعجابات المتلقاة:
    17,463
    نقاط الجائزة:
    1,320
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    مصر
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    أخرى
    شوف كدا يا اخي
    المثل بيقول الغريب اعمى ولو كان بصير :grin:
    وانا تايه واقول اشمعنا يعني دي مفيهاش (n)(n)
    الله يجزيك خير وتنول اللي فبالك :wink::grin:
     
    أعجب بهذه المشاركة Abu-Ahmad 22
  20. Abu-Ahmad 22

    Abu-Ahmad 22 عضو شرف

    إنضم إلينا في:
    ‏فبراير 4, 2013
    المشاركات:
    4,351
    الإعجابات المتلقاة:
    8,468
    نقاط الجائزة:
    1,270
    الجنس:
    ذكر
    الإقامة:
    المملكة العربيه السعودية
    برامج الحماية:
    اخرى
    نظام التشغيل:
    Linux
    اه والله شفت :grin:
    ولا يهمك يا رجل تحصل في افضل العائلات :)
     
    أعجب بهذه المشاركة أبو عبد الرحمن.

مشاركة هذه الصفحة

جاري تحميل الصفحة...