Gone without a trace

زيزوومي VIP
إنضم
25 أغسطس 2012
المشاركات
4,795
مستوى التفاعل
20,807
النقاط
1,220
غير متصل
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته​
لي اخ عزيز وغالي طلب مساعده بخصوص هارد خارجي​
قال لي انه فجاه توقف عن العمل ويعطيه رساله خطا​
I/O device error​
no driver found
الهارد 1 تيرا wd​
حاولت اساعده بس ما عرفت​
دورت حلول في منتديات عربيه واجنبيه​
ودي فزعتكم لو سمحتم​
ماهو المطلوب لتحديد المشكله وحلها ان امكن ذلك​
وجزاكم الله خير الجزاء​
 

توقيع : Gone without a trace
جربته علي اجهزه اخري غير جهاز اخيك؟


طلبت منه توصيل الهارد على حاسوب اخر وعلى حسب قوله ان المشكله لا زالت قائمه
 
توقيع : Gone without a trace
  • 1
    Access "Control Panel" from the Start menu and then choose "Performance and Maintenance."
  • 2
    Click "System" and then go to the Hardware tab and click on "Device Manager."
  • 3
    Find the device that is registering an error by expanding the nodes of the appropriate category. If the device has a red "X" on the icon next to its description, the hardware is disabled; proceed to Step 4 to enable it. Otherwise, go to Step 5.
  • 4
    Go to the General tab and click "Enable Device" found under the Device Status section; then press "OK." (Note: You may have to follow prompts, as indicated through an enabling device wizard. If you do, continue to click "Next" and follow the prompts until the process has completed.) Test the hardware. If an error is shown, proceed to Step 5.
  • 5
    Go to the General tab and click "Troubleshoot" found under the Device Status section then press "OK." Follow the prompts to solve the issue. If an error is still shown, proceed to Step 6.
  • 6
    Go to the Driver tab and click "Update Driver." Follow the prompts until the process has completed and then test the hardware.
 
  • 1
    Access "Control Panel" from the Start menu and then choose "Performance and Maintenance."
  • 2
    Click "System" and then go to the Hardware tab and click on "Device Manager."
  • 3
    Find the device that is registering an error by expanding the nodes of the appropriate category. If the device has a red "X" on the icon next to its description, the hardware is disabled; proceed to Step 4 to enable it. Otherwise, go to Step 5.
  • 4
    Go to the General tab and click "Enable Device" found under the Device Status section; then press "OK." (Note: You may have to follow prompts, as indicated through an enabling device wizard. If you do, continue to click "Next" and follow the prompts until the process has completed.) Test the hardware. If an error is shown, proceed to Step 5.
  • 5
    Go to the General tab and click "Troubleshoot" found under the Device Status section then press "OK." Follow the prompts to solve the issue. If an error is still shown, proceed to Step 6.
  • 6
    Go to the Driver tab and click "Update Driver." Follow the prompts until the process has completed and then test the hardware.
اشكرك على الاهتمام
جرب الطريقه من قبل وقال
ماتغير شي المشكله قائمه
 
توقيع : Gone without a trace
جرب طريقه الميكروسوفت

شغل موجه الاوامر كمسؤول
اكتب هذا الامر
:Chkdsk /R X
تنبيه
(x) اسم الدرايف-اكتب ما يوافق الجهاز عندك
 
جرب طريقه الميكروسوفت

شغل موجه الاوامر كمسؤول
اكتب هذا الامر
:Chkdsk /R X
تنبيه
(x) اسم الدرايف-اكتب ما يوافق الجهاز عندك
اخي الفاضل بارك الله فيك

جربنا الطريقه ونفس الشي
 
توقيع : Gone without a trace
انصحك اذا كان الهارد على الضمان لازم ترجعه اخي ع المحل على طوول ليتم التاكد من المشكله لان المشكله هاردوير وليست سوفت وير تقبل مروري
 
السلام عليكم​
يرجى غلق الموضوع​
شكرا لكم​
 
توقيع : Gone without a trace
اخي العزيز ممكن الاستعانة باسطوانة الهيرينز
في برنامج موجود بقائمة البارتيشين توول اول اسمه ransh ممكن حسب ما اتذكر او شي من هيك

هذا البرنامج يتيح لك تغيير mbr الهارد و تقسيمه و فحصه و معلومات عنه فاظن ممكن يساعدك جرب و رد خبر

او ممكن تكون المشكلة باد سيكتور في اول الهارد لكن جرب و ان شاء الله يطلع زي الجديد

و باذن الله انا معك للاخر اخي بلند الغالي .
 
توقيع : Mazn_TNT
بارك الله فيكم اخواني ما قصرتو ربي يسلمكم ويجزاكم كل خير​
طلبت اغلاق الموضوع لصعوبة التواصل مع صاحب المشكله​
 
توقيع : Gone without a trace
عودة
أعلى